20130401

Flowy & Peplum

Ramai jugak yang bertanya dengan akak pasal kain flowy mowy nih....

Budak-budak muda suka kain cenggini... tapi, ekceli orang 'dewasa' cam akak pun suker jugak.... hahaha, taknak ngaku tua....

Ketahuilah bahawa kain flowy nih banyak guna kain. Korang klau beli kain setakat dua meter jer, janganlah ngada-ngada pi kat ah so tailor tuh hentak-hentak kaki nak jugak buat kain flowy.

At least untuk lebih selamat, korang belilah empat meter yea adik-adik sekalian.... baru senang hati tailor nak potong kain tu nanti....



mekaseh incik gugel


Jadik kesimpulannya, nak buat kain flowy mesti
1)  kain ela 4 meter. 

2)  bidang kain 60 inci. 

3)  kain jenis lembut beralun yea.... tak kira ler apa nama kain tuh, apa jenisnya....


Untuk baju peplum pulak
1)  kain ela 4 meter

2)  bidang kain 45 inci (bidang biasa) diterima. tapi peplum tu takdelah panjang sgt yea...

3)  kain jenis lembut beralun


So, please take note.... huhuhu, cakap omputeh ler plak....










No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...